توضیحات دادستان یاسوج در رابطه باید و نبایدهای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: در شرایط کنونی طرح ها و اقدامات حاکمیتی که جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا تصویب و اعلام میشوند شرعاً و قانوناً لازم الاتباع هستند.

سید علی ملک حسینی در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از روز جمعه هشتم تا ۱۵ فروردین اجرا می شود با بیان این که مراقبت و محافظت از جان مردم مهمترین مصداق صیانت از حقوق عامه است، افزود: شهروندان در هر جایگاه و شرایطی، مکلف به رعایت الزامات قانونی در این زمینه هستند.

وی اظهارکرد: در شرایط کنونی طرح ها و اقدامات حاکمیتی که جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا تصویب و اعلام میشوند شرعاً و قانوناً لازم الاتباع هستند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با تأکید بر این که هدف از اجرای این طرح کشوری کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها می باشد، خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای تمرد و عدم تمکین از مقررات طرح«فاصله گذاری اجتماعی» سختگیرانه و قاطع خواهد بود.

ملک حسینی با اشاره به ملزم بودن همه آحاد جامعه به رعایت محدودیت های ناشی از این طرح، تصریح کرد: از جمله ی این موارد، ممنوعیت ورود به شهر غیر محل سکونت خود می باشد که علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، شخص متخلف به پرداخت ۵ میلیون ریال جریمه الزام و البته کلیه هزینه های جانبی توسط نیروی انتظامی از متخلفین اخذ خواهد شد.

وی از بازاریان و اصنافی که به صورت خودجوش فعالیت های تجاری خود را تعطیل کرده اند، تشکرد کرد و ادامه داد: با توجه به الزامات قانونی طرح جدید، بازگشایی خودسرانه اماکن تجاری موجب پلمب طولانی مدت آن‌ها خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان اینکه اصنافی مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و میوه فروشان که فعالیت آن‌ها در زمان اجرای طرح مستثنی شده، عنوان کرد: این صنوف مؤظف به اجرای پروتکل بهداشتی هستند در غیر این صورت از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری و پلمب خواهند. شد.

ملک حسینی به افرادی که اقدامات‌شان موجب تهدید علیه بهداشت عمومی می شود، هشدار داد و گفت: هرگونه اقدام از سوی هر فردی که به تشخیص کارشناسان بهداشت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شود، قابل تعقیب قضایی است و مطابق ماده ۶۸۸قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) متخلفین به مجازات تا یک سال حبس محکوم خواهند شد.

وی برای همه کادر پزشکی و درمانی و بیماران، آرزوی سلامتی و از عموم هم استانی‌های عزیز که با رنج و زحمت فراوان خود را ملزم به رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه خانگی کرده اند، تشکر و ابراز امیدواری کرد با رعایت همه جانبه از سوی مردم عزیز هرچه زودتر در کشور جشن پیروزی بر این بیماری برگزار شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل کهگیلویه و بویراحمد، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از زحمات نیروهایی فداکار نظامی و انتظامی در این ایام، قدردانی کرد و نسبت به کسانی که از ارشادات و دستورهای نظامی و انتظامی سرپیچی کنند هشدار داد و تأکید کرد: هرگونه عدم همکاری، مقاومت و تمرد نسبت به دستور این نیروها از سوی متخلفین محدود احتمالی، تحت عنوان مجرمانه «تمرد در مقابل مامورین دولت» قابل پیگرد و مجازات است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.