مفاد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان هرمزگان اعلام شد
جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان به تشریح آخرین تصمیمات جهت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان هرمزگان پرداخت.

سعید ناجی ظهر امروز(هفتم فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: پیرو اقداماتی که در راستای محدودسازی تردد خودرویی در سطح استان صورت گرفته است، براساس ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت کشور، قرار بر این است طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این طرح از فردا هشتم فروردین‌ماه اجرایی و عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: تمامی شهروندان اعم از ساکن و مسافر باید به‌دقت از مفاد این طرح مطلع و ملزم به رعایت آن هستند.

ناجی با اشاره به اینکه در تمامی شهرها و محدوده‌های بین‌شهری این طرح اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها کسانی مجوز ورود به شهرها خواهند داشت که ساکن آن شهر باشند و افراد غیر ساکن مجوز ورود ندارند.

وی ادامه داد: کسانی که از قبل در سفر هستند یا به هرمزگان سفر کرده‌اند باید هرچه زودتر به محل سکونت خود بازگردند زیرا ممکن است با محدودیت‌ها و موانع جدی‌تری مواجه شوند.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه مسافرین برای بازگشت به محل سکونت خود پیش‌بینی‌شده از کنارگذر شهرها عبور کنند و از ورود آن‌ها به داخل شهرها ممانعت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ریلی و هوایی نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته که براساس نیاز هر استان تصمیمات لازم گرفته می‌شود، عنوان کرد: اجرای این طرح تأکید آن بر قطع زنجیره ویروس کرونا است و اگر کسانی تخلف از اجرای این دستورالعمل کنند، با توقیف یک‌ماهه خودرو و اخذ جریمه مالی اعم از جریمه نقدی ۵۰۰ هزارتومانی روبه‌رو می‌شود.

ناجی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های استان هرمزگان باید به‌دقت این طرح را به اجرا درآورند، افزود: امیدواریم هرچه زودتر بر این ویروس فائق بیایم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی صنوفی که اعلام‌شده تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد، گفت: صنوفی که اقلام موردنیاز مردم را تأمین می‌کنند به فعالیت خود ادامه می‌دهند و عوامل نظارتی بر آن نظارت خواهند کرد.

جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه تعطیلی ادارات با شرایط و محدودیت روبه‌رو است، تصریح کرد: یک‌سوم نیروهای دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند و دستگاه‌های خدمات رسان و دخیل در مدیریت کرونا نیز باقوت به کار خود ادامه می‌دهند.

ناجی در پایان اظهار کرد: تعطیلی مطلق ادارات وجود ندارد بلکه با حداقل توان نیز به کار خود می‌پردازند تا در امورات مردم خللی وارد نشود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.