وجود ظرفیت قانونی برای تعقیب قضایی اصناف متخلف
فرماندار زنجان گفت: علاوه‌ بر پلمب، ظرفیت قانونی برای مجازات اصناف متخلف در ایام شیوع کرونا در نظر گرفته شده است.

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تعطیلی بوستان‌ها در زنجان، اظهار کرد: یکی از بحث‌های موجود در زمانی که همه اجتماعات از قبیل مراکز آموزشی، آموزش عالی، مساجد، نمازهای جماعت و غیره تعطیل‌ شده است، تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌ها برای جلوگیری از تجمع‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه به شهرداری زنجان ابلاغ شده که محدودیت در استفاده از بوستان‌ها و پارک‌ها اعمال شود، ادامه داد: امیدواریم که بتوان با رعایت اصول بهداشتی با کم‌ترین مشکل و تلفات از این شرایط عبور کنیم.

وی با اشاره به پلمب فروشگاه‌هایی که دستور تعطیلی را رعایت نکرده‌اند، افزود: خوشبختانه در شهرستان زنجان، اصناف همکاری خوبی داشتند ولی در برخی مناطق شاهد فعالیت برخی از صنوف هستیم که اتاق اصناف و اداره اماکن، علاوه‌ بر پلمب، ظرفیت قانونی برای مجازات فرد خاطی را دارند که سلامت عمومی مردم را به خطر می‌اندازند و نسبت به این مسئله جرم‌انگاری و امکان تعقیب قضایی وجود دارد.

عسگری تصریح کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که با پویش‌های راه‌اندازی شده، شاهد آن هستیم که غاطبه کسبه از دستور تعطیلی تمکین کرده و مابقی نیز هشدارهای لازم را دریافت کرده و اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

فرماندار زنجان یادآور شد: ۱۶ شرکت‌ دانش‌بنیان و تجارت الکترونیکی با همکاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در این ایام مجاز به فعالیت هستند، بستری را برای خرید مجازی مردم فراهم کرده‌اند تا کمترین مراجعه به صنوف در زنجان، اتفاق بیافتد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.