استفاده از سرمایه‌های اجتماعی در کنترل کرونا ضروری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به نقش اقناع سازی در افزایش سرمایه های اجتماعی، گفت: استفاده از سرمایه های اجتماعی در کنترل کرونا ضروری است.

حیدر قاسمی در اولین شورای اداری استان در سال ۹۹ که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، اظهار کرد: بیماری کرونا ‌پدیده جدیدی در عرصه بین المللی است که سابقه نداشته و در کشور ما همه مجموعه ها به ویژه بخش بهداشت و درمان را درگیر کرده است و اقدامات جهادگونه این بخش جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به رخدادهای ۶ ماهه پایانی سال ۹۸، افزود: بی شک این رخدادها در حوزه های سیاسی، امنیتی و اجتماعی شرایط ویژه ای به وجود آورد و با همدلی و همراهی مردم و مسئولان از این آزمون ها گذر کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به مواجه کشور با ویروس کرونا در ماه آخر سال گذشته، افزود: در این فضای متفاوت گاهی برخی مسائل به واسطه گسترش شایعات از سطح مدیریت خارج می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات استان، دستگاههای مسئول اقدامات خوبی در حوزه رصد و پیگیری این فضا و پایش فضای روانی جامعه انجام داده اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استانداری اصفهان، قاسمی با اشاره ظرفیت های اجتماعی به ویژه در حوزه تشکل های مردمی و جوانان، بهره‌گیری از این فرصت ها را برای پایش و مدیریت فضای روانی جامعه ضروری دانست.

وی به راه اندازی پویش در خانه بمانیم، گفت: این پویش تجربه موفقی در حساسیت زایی و اداره یک جامعه ۸۰ میلیون نفری مطابق دستور العمل های بهداشتی با تاکید بر سرمایه های اجتماعی است.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: این موضوع در بستر اجتماعی و تقویت حس همکاری و همدلی امکان پذیر است که جامعه ایرانی همواره در جنگ، سیل و زلزله و امثال آن شاهد آن بوده است.

وی ادامه داد: این ایجاد حساسیت باید به گونه ای محقق شود که با نشاط اجتماعی و اقدامات داوطلبانه مردمی همراه شود و گرنه هراس آفرینی می تواند مشکلات و تبعات منفی ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: نهضت خانه نشینی باید با جدیت دنبال شود چون ممکن است در روزهای آینده شاهد سیر صعودی باشیم و لذا باید مراقبت های لازم داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.