کرونا همچنان مهمان ماست؛ مهمان نمی‌پذیریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کرونا همچنان مهمان ماست، گفت: کاهش افراد مبتلا به ویروس کرونا به معنای ریشه کن شدن آن نیست.

سید محمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ورود تمامی مسافرین به استان از طریق محورهای مواصلاتی صورت گرفته که تحت پوشش قرارگاه پدافند زیستی استان هستند، این افراد تحت غربالگری زیستی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: در اجرای طرح غربالگری زیستی چنانچه فردی دارای علائم ابتلا به کرونا باشد از ورود او به استان جلوگیری به عمل می آید و چنانچه بدحال باشد از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل می شود. این رویه در سراسر کشور اجرایی شده و به تصویب قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی نیز رسیده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان مرکزی به هیچ وجه پذیرای مسافران نوروزی نیست، افزود: براساس مصوبه قرارگاه زیستی استان مرکزی، فعالیت مراکز اقامتی و رستوران‌ها تعطیل اعلام شده و محدودیت‌هایی درخصوص هرگونه تردد در سطح استان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: بر اساس اعلام رئیس جمهور فعالیت کلیه اصناف تا ۱۵ فروردین در سراسر کشور تعطیل اعلام شد اما متاسفانه روز گذشته در خیابان مخابرات اراک و برخی نقاط دیگر شاهد فعالیت اصناف و تردد تعداد قابل توجهی از مردم این شهر در خیابان ها بودیم که جای گلایه مندی دارد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل رعایت توصیه های بهداشتی و عدم خروج مردم از منزل در دو روز اخیر، آمار مبتلایان در سطح استان کاهش یافته بود، اما عصر روز گذشته شاهد تردد و تجمعات گوناگونی از سوی مردم در خیابان و مراکز تجاری بودیم.

کاهش مبتلایان به معنای ریشه کنی کرونا نیست

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به هشدارهای بهداشتی و تردد مردم در سطح شهر منجر به اختلال در کنترل بیماری کرونا خواهد شد، افزود: با کاهش افراد مبتلا به ویروس کرونا نباید مردم فکر کنند که بیماری ریشه کن شده و آن را شکست داده‌ایم، بلکه باید گفت که این بیماری با رفتار ناشناخته ای هنوز مهمان ماست و با کوچکترین بی احتیاطی انتشار سریع خواهد یافت.

وی تصریح کرد: قبول داریم که در خانه ماندن سخت است اما باید بپذیریم تردد در سطح شهر و تجمع، بسیار خطرناک بوده و عاملی برای انتشار سریع ویروس کرونا و تهدیدی برای سلامت آحاد مختلف جامعه است.

طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به درستی اجرا نشده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: طرح ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیر بومی از مصوبات مهم قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی است، اما متاسفانه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته این طرح تاکنون به درستی اجرایی نشده است.

وی افزود: با توجه به اعلام قرارگاه زیستی استان مرکزی مبنی بر اینکه این استان در ایام نوروز پذیرای مسافران نیست، از فرمانداران، نیروهای نظامی و انتظامی درخواست می شود که ترتیبی اتخاذ کنند که از ورود خودروهای پلاک غیر بومی به سطح استان جلوگیری به عمل آید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.