واکنش لاریجانی به انتشار اخبار جلسات غیرعلنی از سوی نمایندگان
رئیس مجلس نسبت به انتشار اخبار جلسات غیرعلنی پارلمان از سوی برخی نمایندگان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،‌ علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، اول‌ خرداد) پارلمان در جریان بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم، در تذکری به بند (۱۱) ماده (۲۴) آیین‌نامه داخلی مجلس استناد کرد و گفت: در روز یکشنبه گذشته، جلسه غیرعلنی با حضور وزیر خارجه برگزار شد، اما در مدت ۲۴ ساعت برخی همکاران گزارش جلسه را به گونه‌ای منعکس کردند که شورای عالی امنیت ملی تکذیبیه داد.

بیشتر بخوانید:لاریجانی: دولت مخالف مسکوت ماندن بررسی لایحه «پالرمو» است

توضیحات مطهری درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس

وی افزود: این چه مجلسی است که رئیس مجلس نظارت کافی بر انتشار اخبار آن ندارد، تکذیبیه شورای عالی امنیت ملی در شأن مجلس نبود و رئیس مجلس باید دفاع می‌کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: همین الآن آقای کریمی‌قدوسی تحریرالوسیله امام (ره) را منتشر کرده و در مجلس توزیع می‌کند. اگر اعتقاد به فرمایشات مقام معظم رهبری دارند، در چشم‌انداز ۲۰ ساله تصریح شده که ایران کشوری دارای تعامل سازنده با جهان است، اما از طرفی برخی نمایندگان درِگوشی می‌گویند که این لایحه استعماری است. در جریان بررسی لایحه پالرمو نیز بنده عرض کردم که بهتر است از مقام معظم رهبری مایه نگذارند، اگر ایشان دستور کتبی دارند، در مجلس توزیع شود.

رحیمی تأکید کرد: اگر واقعاً نمایندگان مجلس به دموکراسی و رأی مجلس اعتقاد دارند، مسیر همین است که باید این لایحه در صحن پارلمان رأی‌گیری شود، در غیر این‌صورت به نظر می‌رسد بهتر است طرح سه فوریتی بیاورند که ایران از حضور در همه کنوانسیون‌های بین‌المللی خارج شود.

براساس این گزارش، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین نیز در ادامه جلسه علنی مجلس، در تذکری، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم موجب التهاباتی شده و کمیسیون امنیت ملی هم گزارش مخالف داده، این لایحه مجدداً به کمیسیون برگردد و موارد اختلافی مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر نماینده تهران، گفت: وقتی جلسه محرمانه است، نباید اخبار آن منتشر شود.

وی با اشاره به تذکر رحیمی مبنی بر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو»، گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه نظری نداشتند و گفتند که مجلس و دولت خودشان تصمیم بگیرند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.