۶ خرداد؛ اعلام گزینه‌های فراکسیون امید برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس
فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) یکشنبه هفته آینده گزینه‌های نهایی‌ این فراکسیون را برای انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس اعلام می‌کند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نشست صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدرضا عارف و با محوریت تصمیم‌گیری درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس در این فراکسیون برگزار شد.

بیشتر بخوانید:نشست فراکسیون امید درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس+ جزئیات

شرط فراکسیون امید برای ارائه لیست مشترک در انتخابات هیئت‌رئیسه پارلمان

در این نشست که اکثریت مطلق اعضای مجمع حضور داشتند، مباحث کلی درباره چگونگی و نحوه انتخاب معرفی اعضا برای هیئت‌رئیسه مطرح شد.

همچنین در جلسه، دیدگاه‌های اعضا و نیز پیشنهادات‌شان درباره ترکیب اعضای هیئت‌رئیسه مجلس ارائه و مقرر شد که در کمیته «بررسی ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس» نظرات ارائه شده را بررسی کرده و در نهایت جمع‌بندی‌ها را از طریق این کمیته، به هیئت‌رئیسه فراکسیون ارائه دهد.

براساس این گزارش، در جلسه صبح امروز مجمع عمومی فراکسیون امید، ۱۵ سناریو از سوی اعضا، برای ترکیب هیئت‌رئیسه و نیز نحوه تعامل با دیگر فراکسیون‌ها، اعم از ولایی و مستقلان، جهت معرفی اعضا در هیئت‌رئیسه مجلس ارائه شد که یکی از این سناریوها، داشتن ائتلاف یا عدم آن و نیز احتمال معرفی رئیس و نواب و انتخاب آنها از میان اعضای فراکسیون امید بود.

در نهایت مقرر شد که یکشنبه هفته آینده (۶خرداد) کمیته کار، ۱۵ سناریوی مطرح شده در جلسه امروز را جمع‌بندی کرده و گزارش بررسی‌های خود را به مجمع ارائه دهد تا از این طریق تصمیم‌گیری نهایی درباره جمع‌بندی‌ها را اعلام کرده و فراکسیون براساس آن نظر نهایی خود را پیرامون ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس در سال سوم دوره دهم پارلمان اعلام کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.