وزیر اطلاعات: حمله موشکی به به پایگاه عین الاسد ایران را در قله عزت قرار داد
علوی وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران با حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها، در قله عزت قرار گرفت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات صبح شنبه در مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و هم‌رزمان او به ویژگی‌های فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پرداخت و گفت: سلیمانی دارای ویژگی‌های نظامی و انسانی بود که نه نظامی گری او را از یک انسان موثر جامعه جدا کرده بود و نه این حشر و نشر او با مردم او را از نظامی گری بازداشت.

وی با بیان اینکه «نظامی گری دارای مراتب مختلفی است»، اظهار کرد: گاهی فردی عملیاتی است و باید به میدان نبرد برود و برای جبهه خودی پیروزی بیافریند؛ لازمه‌ی این کار صلابت، رشادت، شهامت و شجاعت است. فرماندهان میدانی بر اساس یک طرح عملیاتی کار خود را انجام می‌دهند که این طرح عملیاتی در اتاقی به نام ستاد فرماندهی طراحی می‌شود. اتاق ستاد فرماندهی جای فرماندهان عملیاتی نیست، بلکه افرادی که سالها تجربه حضور در عملیات را داشتند باید دور هم بنشینند و با انسجام فکری و قدرت انتخاب و با لحاظ کردن جمیع شرایط طرح عملیاتی که احتمال رسیدن به اهداف بیشتری دارد را طراحی کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: گاهی بحث بالاتر از ستاد یعنی تبیین راهبردهای دفاعی مطرح می‌شود که دارای ملزومات خاص خود است؛ کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید علاوه بر اشراف اطلاعاتی، دارای هوش بالایی برای تبیین راهبردهای عملیاتی باشد؛ در نظامی ها افراد کمی پیدا می‌شوند که هم دارای قدرت تبیین راهبردهای دفاعی داشته باشند و هم توان طراحی عملیاتی را داشته باشد و هم اینکه در میدان عملیات این طرح هارا اجرا کند؛حاج‌قاسم سلیمانی از معدود افرادی بود که این سه ویژگی را داشت.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه با اتکا به روحیه شهادت طلبی که در زمانی که کسی جرات نمی‌کند به آمریکا بگویید بالای چشمت ابروست، ما پایگاه نظامی او را در هم می‌کوبیم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها، در قله عزت قرار گرفت.

علوی با اشاره به ویژگی‌های انسانی و ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: گرچه حاج قاسم دارای درجه‌ی سرلشکری بود اما هر فردی که با او صحبت می‌کرد، به هیچ وجه متوجه نمی‌شد که او یک سرلشکر نظامی است؛ او خود را از همه کوچکتر می‌گرفت و در عین بزرگی، تواضع و کوچکی می‌کرد. او برای معمولی‌ترین آدم ها که به غلط افراد پایین جامعه عنوان می‌شوند، ارزش و شخصیت بالایی قابل می‌شد.

وی با بیان اینکه «سرلشکر سلیمانی به آداب و تشریفات نظامی پایبند بود، اما وقتی یونیفرم نظامی را درمی‌آورد، تغییر میکرد»، اظهار کرد: سرلشکر سلیمانی با اعتماد به نفس به سراغ کارهای ناشدنی می‌رفت و آنها را شدنی می‌کرد؛ چه کسی فکر می‌کرد تیر و کمان بچه فلسطینی‌ها به موشک تبدیل شود و بچه‌های حزب الله ۳۳ روز مقاومت کند و موشک‌های آنها اسرائیلی‌ها با احساس شکست مجبور به عقب نشینی کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به رشادت‌های سرلشکر سلیمانی در فرماندهی جبهه‌های مقاومت اظهار کرد: در سوریه و عراق لحظه‌ای که داعش تا دروازه بغداد آمده بود، حاج قاسم ذره‌ای احساس خطر نمی‌کرد و به استقبال مرگ می‌رفت؛ او با این ویژگی‌هایش تاثیر بسیاری گذاشت و در بین مردم جایگاه والایی پیدا کرد که بخشی از آن را در مراسم‌های تشییع پیکر او مشاهده کردیم.

علوی تصریح کرد: سرلشکر سلیمانی دشمن‌شناسی بود اما دشمن هراس نبود؛ او بی گدار به سراغ دشمن نمی‌رفت بلکه وقتی به شناخت کافی نسبت به دشمنان پیدا می‌کرد، به سمت آنها حرکت و آن ها را به زانو درمی‌آورد.

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه «ترس از مرگ عامل ذلت و به بند کشیده شدن انسانهاست اگر انسان مرگ را به معنای نیستی تلقی کند و از آن بترسد، قلدرها، زورگویان و دیکتاتور ها از این ترس استفاده می‌کنند»، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) فرهنگ سیدالشهدا(ع) و فرهنگ مقاومت را وارد خون مردم ایران کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد، وارد لبنان کرد، حزب الله پیروز شد و وارد عراق کرد، الحشد الشعبی پیروز شد و وارد یمن کرد انصار حزب‌الله پیروز شد، در تمام این حرکت‌ها حاج قاسم پرچمدار بود. اما حاج‌قاسم را گوهر شناس باید می‌شناخت که رهبر دوراندیش، حکیم و فرزانه ما حاج قاسم را خوب می‌شناخت گاهی حاج قاسم از فرودگاه به جلسات شورای امنیت ملی می‍امد و بعد از ارایه گزارش، مستقیم به فرودگاه و جبهه‌های های مقاومت می‌‌رفت. وی با طرح این پرسش که چه زمانی دیدید کشوری که به لحاظ تجهیزات نظامی جایگاه بالایی ندارد، در برابر آمریکا بایستد؟ تصریح کرد: قدرت اصلی ما به آدم ها و روحیه شهادت طلبی‌مان است؛ با اتکا به همین روحیه و انسان ها است که در زمانی که کسی جرات نمی‌کند به آمریکا بگویید بالای چشمت ابروست، ما پایگاه نظامی او را در هم می‌کوبیم؛ اگر در دنیا اسم آمریکا روی پایگاهی باشد کسی حتی جرات نمی‌کنند با تیر و کمان آن را بزنند چه برسد با موشک؛ اما جمهوری اسلامی ایران با زدن این پایگاه در قله عزت قرار گرفت.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: هدایت‌های حکیمانه رهبری انقلاب سیلی را به آمریکا می‌زند اما در عین حال با مدیریت‌شان از این که به سادگی ناقه جنگ شعله ور شود، جلوگیری می‌کنند؛ نه از ترس اینکه جنگ شود از سیلی زدن به متجاوز خودداری می‌کنند و نه بعد از سیلی، کاری می‌کنند که خسارت‌های زیادی به کشور وارد شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )