دژپسند: اصلاح نظام بانکی یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد است
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در شرایط کنونی اعطای تسهیلات از جانب بانک‌ها نقش مؤثری در فعالیت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها دارد و وزارت‌خانه با جدیت اصلاح نظام بانکی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه علنی امروز(دوشنبه، ۱۸ آذر) پارلمان و در پاسخ به سؤال شکور پورحسین نماینده مردم پارس‌آباد درباره علت واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی بدون رعایت تشریفات و مقررات قانونی، گفت: در شرایطی که تقریبا از درآمدهای نفتی محدود هستیم، خوشبختانه به سمت جداسازی اعتبارات هزینه‌ای خود از نفت پیش رفته‌ایم.

وی، یکی از برنامه‌هایش در روز رأی اعتماد به نمایندگان مجلس را مولدسازی دارایی‌های دولت و اصلاح روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری در امر خصوصی‌سازی عنوان کرد و اظهار داشت: چابک‌سازی، کوچک‌سازی و واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌های مازاد دولت باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: خصوصی‌سازی‌های انجام شده در یک دهه گذشته، نیازمند آسیب‌شناسی دقیق است و شاید فقط یک درصد آن مشکل داشته باشد، اما باید آن هم رفع شود، روش‌های کنونی در واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی‌ها، کفایت مواجهه با بحران‌‌ها و شرایط اجتماعی فعلی را ندارد.

دژپسند اضافه کرد: باید به اقتضای موقعیت و شرایط بنگاه‌‌ها در مورد روش‌های واگذاری، تنوع ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی اعطای تسهیلات از جانب بانک‌ها نقش مؤثری در فعالیت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها دارد و وزارت‌خانه با جدیت اصلاح نظام بانکی را دنبال می‌کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.