قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت اصلاح می‌شود
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی فوریت اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کاکنان دولت در دستورکار امروز (یکشنبه ۱۷ آذر) نمایندگان در جلسه علنی قرار داشت.

وکلای ملت در جریان جلسه علنی امروز مجلس تقاضای دو فوریت جمعی از نمایندگان برای بررسی طرح اصلاح قانون نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت را بررسی کرده و در نهایت با دو فوریت آن مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش، سپس با ۱۱۲ رأی موافق، ‌۴۵ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع به یک فوریت بررسی طرح مذکور رای مثبت دادند.

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس به عنوان نماینده‌ی متقاضیان بررسی این طرح با اولویت بیان کرد:‌ امروز بعضی از کارکنان دولت به سفرهای خارجی می‌روند اما هیات نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت از محل سفر و گزارش نهایی آن با خبر نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس این طرح همه‌ی افراد ملزم هستند که اعلام کنند به کدام کشور سفر کرده و در نهایت گزارشی از کار را ارائه کنند. در باب فوریت این طرح باید بگویم هر کجا که جلوی ضرر گرفته شود منفعت است. این گونه مشخص می‌شود که بیت‌المال در کجا خرج شده و آیا به نفع منافع ملی یا نظام بوده یا خیر.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروز باید ما نیز در هزینه‌کرد منابع کشور دقت بیشتری به خرج دهیم و هر شرکتی که قصد دارد با بودجه بیت‌ المال به سفرهای خارجی برود باید محل آن و گزارش نهایی را اعلام کرده و از هیات نظارت بر سفرهای خارجی دولت اجازه بگیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.