مازنی: مجلس دهم کارآمدی لازم را نداشت/ اظهار بی اطلاعی از حضور عارف در انتخابات
عضو فراکسیون امید گفت: مجلس دهم با ائتلاف بین جریان های سیاسی محتلف تشکیل شد و به دلیل اینکه اکثریت و اقلیت مشخصی در این مجلس وجود نداشت و سه فراسیون بود، کارآمدی لازم را نداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس دهم پس از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی طی سخنانی درباره اینکه در چه فراکسیونی حضور خواهد داشت؟ اظهار داشت: من به فراکسیون اصلاح طلبان تعلق دارم و ممکن است ائتلاف هایی بعد از شکل گیری مجلس شکل بگیرد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه در مجلس یازدهم قصد فعالیت در کدام کمیسیون را دارید؟ تصریح کرد: من بیشترین تجربه را در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارم؛ هرچند که در سایر حوزه ها نیز میتوانم کمک کنم ولی علاقمند هستم آنچه در کمیسیون فرهنگی شروع کردم را به نتیجه برسانم.

عضو فراکسیون امید همچنین درباره حضور محمدرضا عارف در انتخابات اظهار داشت: در این باره خبر ندارم.

مازنی درباره اینکه آیا لیست اصلاح طلبان لیست تهیه کرده اند؟ گفت: لیست بندی بعد از تایید صلاحیت ها صورت میگیرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم کسانی که دل در گرو ایران و اسلام و انقلاب دارند در این فرایند انتخابات شرکت کنند، چون انتخابات آزاد کم هزینه ترین راه برای امنیت کشور است. شرایط کشور چه در حوزه داخلی و روابط بین المللل شرایط سختی است و ما در معرض تحریم ظالمانه آمریکا هستیم و در داخل نیز با مشکلاتی در ابعاد مختلف مواجهیم. خصوصا قضایای اخیر که حاکی از این است که طیف های مختلف مردم نقدهای جدی دارند که اینها به نوعی پژواک صدای اکثریت بود . انتخابات ازاد کم هزینه ترین راه برای شنیدن صدای مردم و برون رفت از بحران ها و مشکلات داخلی و بین المللی است.

نماینده مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس دهم با ائتلاف بین جریان های سیاسی محتلف تشکیل شد و به دلیل اینکه اکثریت و اقلیت مشخصی در این مجلس وجود نداشت و سه فراسیون بود، کارآمدی لازم را نداشت. امیدوارم با لیست های شفاف اصلاح طلبان و اصولگرایان و جریان های اصیل معتقد به قانون اساسی شاهد مجلسی باشیم که ترکیب آن فراکسیون های اکثریت و اقلیت یک ترکیب سیاسی تر به معنا انجام قابلیت کار سیاسی و فراکسیون باشند.

مازنی در پاسخ به این سوال که با توجه به تجربه مجلس دهم باز هم تصمیم بر این است که اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل یا اعتدالیون لیست بدهند؟، اظهار داشت: طبق تجربه ما، اگر ائتلافی هم انجام دهیم آن ائتلاف بعد از تشکیل مجلس یازدهم خواهد بود و ائتلاف تا قبل از انتخاب مردم معنا ندارد؛ حداقل در شرایط فعلی، من تقاضا میکنم همه گروه های سیاسی طبق مواضع سیاسی شفاف وارد فضای انتخابات شوند و مردم نمایندگان خود را تعیین میکنند. امیدواریم بعد از تشکیل مجلس یازدهم نمایندگان از طیف های مختلف وارد ائتلاف شوند تا ائتلاف خوبی تشکیل بشود.

وی در پایان درباره برنامه خود برای هزینه های تبلیغاتی نیز گفت: من چون طلبه هستم معمولا کمتر هزینه میکنم و بیشتر به فایده فکر میکنم و در گذشته هزینه نکردم و این بار نیز پیش بینی هزینه نکردم. کسانی که به ما رأی میدهند همچنان اینکه هزینه های معنوی را تحمل میکنند هزینه های مادی را نیز تحمل کردند. امیدوارم اگر در جهت حل مشکل مردم کاری نمی کنیم باری هم بر دوش مردم نباشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.