زرآبادی: شکایتی از آذری جهرمی درباره شنود مکالماتم به قوه قضائیه نداشتم/ وزیر ارتباطات علیه بنده به شورای نگهبان نامه نوشت
نماینده قزوین در مجلس گفت: بنده از وزیر ارتباطات سوالی درباره هاتس‌گرام و طلاگرام مطرح کردم که آذری جهرمی علیه بنده نامه به شورای نگهبان و شورایعالی امنیت ملی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدحمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن قوه مقننه در نشست خبری که در خبرگزاری آنا درباره خدمات ارزش افزوده اپراتورها برگزار شد، گفت: در کمیته ارتباطات مجلس مسائل مربوط به آی‌تی را دنبال می‌کنیم البته قرار بود درباره بحث ارزش افزوده مسئولان وزارت ارتباطات نیز در این جلسه حضور داشته باشند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه بحث‌های مختلفی درباره بحث ارزش افزوده اپراتورها در چند وقت اخیر مطرح شده است و در یکی از گزارشهایی که در فضای مجازی منتشر شده است مشخص شده که سایت انتخاب مبالغی را دریافت کرده و هجمه‌هایی را علیه شما منتشر کرده است، افزود: شرکتهای خدمات ارزش افزوده یکسری خدمات خارج از استانداردهای اپراتورها ارائه می‌کنند که یکسری محتوای منحصر به فرد ایجاد می‌کند که درآمد خوبی برای اپراتورها دارد. براساس قوانین رگولاتوری ۶۰ درصد این پولها سهم شرکتهای خدمات ارائه کننده، ۳۰ درصد سهم اپراتورها و ۱۰ درصد سهم تجمیع کنندگان است.

نماینده قزوین در مجلس تصریح کرد: آقای آذری جهرمی اعلام کرده است که مخالف تخلف در ارزش افزوده است. کسی که با تخلفات ارزش افزوده برای اولین بار مقابله کرد نمایندگان مجلس بودند نه وزارتخانه ارتباطات. در دی‌ماه سال ۹۶ تا خرداد ۹۷، ۷ شرکت بودند که با اپراتورها همکاری داشتند و عضوگیری اجباری داشتند که ما نمایندگان مجلس این موضوع را اعلام کردیم.

وی عنوان کرد: پرونده این شرکتهای ارائه کننده خدمات ارزش افزوده بررسی شد و کل مبلغ کلاهبرداری شده از مردم حدود ۳۵ میلیارد تومان بود. از این ۷ شرکت ۶ شرکت لغو قرارداد شدند و پرونده‌شان به قوه قضائیه ا رجاع شد و روسای آنها احضار و بازجویی شدند و مبالغ به مردم بازگردانده شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن قوه مقننه اظهار کرد: یک شرکت به نام ایده‌پرور هوشمند که سهم این شرکت از آن سهم ۳۵ میلیاردی ۲۳ میلیارد بود و رئیس آن سجاد بنابی بود فقط پولها را برگرداند و قراردادشان لغو نشد.

وی ادامه داد: یک هلدینگ نیز به نام اعطا وجود داشت که خدمت ارزش افزوده ارائه می‌کنند که مانند ابوذر مهرمنش، سجاد بنابی، و شخصی به نام مهرمنش که مدیرکل ارزش افزوده همراه اول است در آن عضویت داشتند.

زرآبادی اضافه کرد: طبق اطلاعاتی که به بنده رسیده در مهرماه سالجاری درآمد زیرمجموعه سایت انتخاب ۵۳۴ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات تاکنون مدارکی درباره سوالاتی که بنده از وی پرسیده‌ام ارائه نکرده است، گفت: در کمیسیون جلساتی داشتیم و قرار شده است که مستندات ارائه شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

نماینده قزوین در مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تاکنون مواردی که امروز در نشست خبری مطرح کردید را به آقای آذری جهرمی اعلام کردید یا خیر، اظهار داشت: در بحث عملکرد اتفاقات زیادی افتاده و افراد اعتراضاتی دارند که کمیته ارتباطات این موضوعات را بررسی می‌کند چون مطالبات زیادی در این حوزه وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی که چرا مدعی‌العموم به بحث تخلفات در وزارت ارتباطات ورود نمی‌کند گفت: زمانی مدعی‌العموم ورود می‌کند که تخلفی رخ داده است الان باید مشخص شود که تخلفات از سوی شرکتهای ارائه کننده خدمات ارزش افزوده رخ داده است یا از سمت وزارت ارتباطات که باید آذری جهرمی در این باره پاسخگو باشد.

زرآبادی اضافه کرد: قوانین رگولاتوری در ایران سخت است و مدعی‌العموم زمانی می‌تواند ورود کند که مشخص باشد چه تخلفی رخ داده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتصابات فامیلی در شرکت رایتل و شنود مکالمات وی از سوی وزیر ارتباطات گفت: ورود به حوزه شخصی افراد کار پسندیده‌ای نیست و نباید این اتفاق بیفتد. یک موضوعی که الان در حال رخ دادن است این است که زمانی که قرار شد دولت کوچک شود قرار بر این بود که افراد فامیل خود را به بخش‌های دولتی نبرند اما الان شاهد هستیم که نزدیکان مسئولان دولتی در بخش های خصوصی پست دریافت می‌کنند که این خطرناک است. بنده به قوه قضائیه درباره شنود گوشی خود شکایت نکردم اما مکاتباتی انجام دادم تا موضوع مشخص شود.

نماینده قزوین در مجلس گفت: تا زمانی که حقوق مردم احقاق شود من به دنبال این موضوعاتی که مطرح کردم خواهم بود.

زرآبادی در پایان با بیان اینکه در برخی مواقع آقای آذری جهرمی حرکات غیرحرفه‌ای انجام می‌دهد گفت: به طور نمونه بنده سوالی از آقای آذری جهرمی درباره هاتس‌گرام و طلاگرام پرسیده بودم که وی نامه‌ای به شورای نگهبان و شورایعالی امنیت ملی ارسال داشتند و اعلام کرده بودند که نماینده قزوین سوال امنیتی مطرح کرده است که این کار غیرحرفه‌ای بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.