توافق مجلس و قوه‌قضائیه برای راه‌اندازی سامانه ثبت دارایی‌ مسئولان در مجلس
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از توافق مجلس و قوه‌قضائیه برای راه‌اندازی سامانه ثبت دارایی‌ مسئولان در مجلس خبر داد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به آخرین اخبار از ایجاد شعبه‌ای در مجلس برای ثبت اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس در محل قوه‌مقننه، گفت: در جلسه مشترکی که اخیرا میان هیئت‌رئیسه مجلس با قوه‌قضائیه داشتیم، قرار شد که پایگاهی از ثبت اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس در محل پارلمان ایجاد و راه‌اندازی شود.

وی افزود: در این جلسه ما از مسئولان قوه‌قضائیه برای ایجاد پایگاهی جهت ثبت اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس درخواست کردیم که علی‌رغم مشکلات فنی که برای آنها وجود داشت، اما با آن موافقت کردند.

یک نماینده مجلس: شفافیت دارایی‌‌های مسئولان موجب جلب اعتماد عمومی می‌شودشفافیت دارایی مسئولان مانع از رانت‌خواری و فساد می‌شودکدام دارایی ها در سامانه ثبت اموال مسئولان اعلام می‌شود؟نایب رئیس مجلس همچنین درباره زمان دقیق راه‌اندازی شعبه‌ای از ثبت اموال و دارایی‌های نمایندگان مجلس در مجل قوه‌مقننه، اظهار داشت: طبق توافقاتی که میان هیئت‌رئیسه مجلس و قوه‌قضائیه انجام شده، قرار است این پایگاه طی هفته آینده و با توجه به اینکه نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان به سر می‌برند و جلسات علنی تعطیل است، در مجلس نصب و راه‌اندازی شود.

مصری تصریح کرد: تاکنون هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس اعتراضی نسبت به شفافیت اموال و دارایی‌هایشان نداشته‌اند، زیرا این طرحی از طرف نمایندگان مجلس بوده که علی‌رغم اینکه دو بار از سوی شورای نگهبان رد شده بود، اما با اصرار نمایندگان به مجمع تشخیص ارجاع و این مجمع، البته با کمی تأخیر آن را تصویب کرد. نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت در تمامی سطوح باید انجام شود و معتقدم که شفافیت اموال و دارایی مسئولان موجب کاهش پرونده‌های قضایی و شکایات می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.