شکایت ۱۱ نماینده از وزیر نیرو
نماینده مردم بروجرد در مجلس از طرح شکایت ۱۱ نماینده از رضا اردکانیان وزیر نیرو خبر داد.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از طرح شکایت ۱۱ نماینده از رضا اردکانیان وزیر نیرو طبق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس، خبر داد و‌گفت: این شکایت درباره اعتراض نمایندگان مناطق آسیب دیده از سیل اخیر نسبت به عملکرد گذشته تا به امروز وزارت نیرو است.

وی افزود: نمایندگان شکایت کننده از وزیر نیرو درباره کم کاری‌ها و کوتاهی‌های این وزارتخانه نسبت به زیر ساخت‌ها در حوزه آب از جمله سد‌ها گلایه‌مند هستند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های سدسازی ۱۰ سال از زمان کلنگ‌زنی آنها گذشته اما تنها در حدود ۳۰ درصد پیش‌رفت داشته‌اند در صورتی که اگر این سد‌ها در زمان خودش مورد غفلت قرار نمی‌گرفت، ما شاهد این حجم از خسارت به دلیل سیل در پایین دست سد‌هایمان نبودیم.

گودرزی تصریح کرد: علاوه بر این نمایندگان شکایت کننده نسبت به تخصیص منابع آبی در حوزه‌های انتخابیه نیز از وزیر نیرو گلایه دارند.

وی خاطر نشان کرد:وزیر نیرو برای ارائه توضیحات پیرامون محور‌های شکایت نمایندگان در کمیسیون عمران مجلس حاضر شد و نکاتی را مطرح کرد و مقرر شد تا گزارش این جلسه به هیئت رئیسه ارائه شود تا به آن در جلسه علنی رسیدگی شود که نتیجه آن با نظر نمایندگان به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

به گزارش تسنیم، طبق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس، هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود و کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.