ظریف: حضور آمریکا در هر نقطه جهان باعث بی ثباتی است
ظریف وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به ونزوئلا تاکید کرد ورود آمریکا در هر نقطه‌ای از جهان باعث بی ثباتی، فشار به مردم، افزایش تندروی و تروریسم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت، حضور آمریکا در هر نقطه از جهان باعث بی ثباتی، فشار به مردم و افزایش تندروی و تروریسم است.

«محمد جواد ظریف» امروز (شنبه) در بدو ورود به ونزوئلا در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: بسیار خوشحالم که برای شرکت در نشست جنبش عدم تعهد و یک دیدار دو جانبه به کشور دوست و برادر ونزوئلا آمده ام.

وی ادامه داد: مقاومت مردم ونزوئلا در برابر رفتارهای مداخله جویانه آمریکا برای ما و آینده منطقه و جهان بسیار مهم است.

ظریف افزود: مردم ونزوئلا‬ بدون دخالت آمریکا‬ قادر‬ هستند‬ با‬ یکدیگر‬ زندگی‬ کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه که سفر شما به ونزوئلا چه معنایی دارد و «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا این سفر را در راستای سیاست های تهران برای بی ثباتی منطقه قلمداد کرده است، گفت: آمریکا در هر نقطه از جهان که قدم می گذارد، ناامنی و بی ثباتی ایجاد می کند و این موضوع با حضور آمریکا در خلیج فارس، خاورمیانه و همین طور در منطقه آمریکای جنوبی و لاتین قابل مشاهده است.

ظریف ادامه داد: جایی در دنیا نمی توان یافت که حضور آمریکا در آن ثبات بخش باشد. ورود آمریکا در هر نقطه ای از جهان باعث بی ثباتی، فشار به مردم، افزایش تندروی و تروریسم شده است.

ظریف بامداد امروز با استقبال همتای ونزوئلایی خود وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (جمعه) پس از سفر شش روزه، نیویورک را برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد در ونزوئلا ترک کرد. سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر درباره این سفر گفت: ظریف در کاراکاس در اجلاس مهم وزیران خارجه عضو جنبش عدم تعهد شرکت و سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: وزیر خارجه ایران در کنار این اجلاس، با همتایان خود دیدارهای دوجانبه و منطقه ای هم خواهند داشت و همچنین با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری و دیگر مقامات این کشور همچون وزیر امور خارجه، رئیس مجلس دیدارهای دوجانبه و جداگانه خواهند داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ظریف پس از ونزوئلا، عازم نیکاراگوئه و بولیوی به عنوان دو کشور متحد و دوست ایران در آمریکای لاتین می شوند و آخرین تحولات روابط دوجانبه اعم از سیاسی و اقتصادی را با مقامات آن کشورها مورد بحث قرار خواهند داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.