طحان نظیف: همکاری مجلس و شورای نگهبان موجب ارتقای کیفیت قوانین می‌شود
هادی طحان نظیف گفت: تعامل هرچه بیشتر میان کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و پژوهشکده شورای نگهبان می‌تواند موجبات ارتقای کیفیت قوانین فراهم شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف حقوقدان معرفی شده به مجلس از سوی قوه قضائیه جهت کسب رای اعتماد برای عضویت در شورای نگهبان در جلسه علنی صبح امروز مجلس و در جمع نمایندگان در خصوص برنامه‌ها و سوابق خود اظهار داشت: اعتماد و حسن نظر به بنده را اعتماد به نسلی تحول‌خواه و نونظر می‌دانم. بنده متولد سال ۶۱ و عضو هیات علمی دانشگاه هستم. کار اصلی بنده تدریس و تحقیق است و از ابتدا نیز سمت‌های اجرایی در دانشکده و دانشگاه داشته‌ام. ضمن اینکه در کنار فعالیت‌های آموزشی سعی کرده‌ام در ارتباط با نهادهای مختلف نظام وظایف خود را انجام بدهم. سوابق علمی بنده هم اعم از تدریس و تالیف کتب و مقاله است.

وی افزود: اینجانب خود را ابتدا فرزند مجلس می‌دانم چرا که تجربه کار عملی هفت سال در مجلس در کمیته تطبیق قوانین دولت با مجلس را دارم. همچنین در مرکز پژوهش‌های مجلس در خدمت نمایندگان بوده‌ام.

طحان نظیف عنوان کرد: قریب به ۱۰ سال از عمر خود را در شورای نگهبان سپری کرده‌ام و از تجارب بزرگان این شورا استفاده کرده‌ام. در این مدت تلاش کرده‌ام وظایف خود را به خوبی انجام بدهم. حضور در جلسات شورای نگهبان فرصتی ارزشمند برای من بود تا به قانون اساسی اشراف پیدا کنم. تدریس و تحقیق در حوزه حقوق اساسی مرا به آن داشته آنچه در نظر آموخته‌ام را در عمل به کار بگیرم و راهکارهایی برای مکشلات بیابم.

وی خاطرنشان کرد: بنده به دنبال هم‌افزایی مجلس و شورای نگهبان در راستای توسعه حقوق اساسی هستم؛ چرا که در این سال‌ها شاهد خلاهایی بودم. تبیین دقیق و صریح ایرادات شورای نگهبان برای نمایندگان در راستای رفع ایرادات شورا با حضور مستمر در کمیسیون‌ها، همفکری و همدلی با نمایندگان، کمک و همیاری شورا از طریق اصلاح و به روزرسانی موارد مهم مانند قانون بودجه و... از جمله برنامه‌های بنده است.

این حقوقدان اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های بنده بهره‌گیری از نهادهای پژوهشی واسط است. بنده به عنوان عضوی از پژوهشکده شورای نگهبان بیان می‌کنم که تعامل هرچه بیشتر میان کارشناسان دو مجموعه می‌تواند موجبات ارتقای کیفیت قوانین فراهم شود. چنانچه قوانین در مراکز پژوهشی بررسی شود و زوایای آن مورد برسی قرار گیرد، کمتر با ایرادات روبرو خواهیم شد. همچنین نمایندگان فرصت بیشتری برای انجام وظایف خود پیدا خواهند کرد که موجبات کارآمدی بیشتر قوه مقننه خواهد شد.

وی گفت: اقتضای حاکمیت قانون انتخابات مبارزه با مظاهر فساد و تباهی است تا راه استبداد بسته شود تا بی‌طرفی آزادی اساسی برای همه گروه‌ها تامین شود و از حقوق اشخاص و حق الناس صیانت شود. مجلس به تعبیر امام در راس امور است. جایگاه مجلس و نمایندگان آن رفیع است و اگر مجلس راسخ باشد جریان امور در کشور دچار اختلال نمی‌شود. شورای نگهیان در تحقق هدف بزرگی کمک کار و ضامن استحکام مجلس است و این همکاری به نفع مجلس است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.