توضیحات حجتی درباره افزایش قیمت لبنیات
وزیر جهاد کشاورزی درباره دلایل افزایش قیمت محصولات لبنی و هزینه‌های تولید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت لبنیات گفت: تولید لبنیات افزایش یافته و دامداران نیز شیر را طبق قیمت سازمان حمایت از مصرف کنندگان عرضه می‌کنند ولی باید نظارت بیشتری در در بازار وجود داشته باشد.

تذکر نمایندگان به وزیر کشاورزی برای برخورد قاطع با مافیای تراریخته در ایراناستیضاح "حجتی" با ۲۰ محور به کمیسیون کشاورزی مجلس ارجاع شداختصاص ۳۰میلیارد تومان به وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با هجوم ملخ‌هاوی با بیان اینکه هزینه تولید برای دامداران افزایش یافته است، تصریح کرد: آیا دامداران می‌توانند محصول خود را زیر قیمت تولید شده عرضه کنند؟ ۲۶ درصد هزینه‌های تولید شیر مختص به هزینه‌های نهاده‌هایی است که از خارج از کشور وارد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین ادامه داد: ۷۴ درصد هزینه‌ها نیز مربوط به مسائلی مانند حقوق کارگر و یا قیمت ذرت، علفه و یا یونجه می‌باشد که وقتی این هزینه‌ها افزایش می‌یابد، هزینه دامدار هم بالا می‌رود. اگر برای نهاده‌های دامی ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص نمی‌یافت، قیمت محصولات لبنی بالاتر می‌رفت.

حجتی اضافه کرد: البته باید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز بررسی کند که قیمت تمام‌شده شیر چه میزان است و و باید قیمت تعیین شده را ابلاغ کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.