بروجردی: تحرکات آمریکا تنها جنبه روانی دارد/ می‌دانند که توان مواجهه با ایران را ندارند
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، آرایش جنگی آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس را نشانه جنگ روانی دانست و گفت: حضور این ناوها پدیده جدیدی نیست و این ناوها همواره، به صورت غیر قانونی و خارج از عُرف مساول بین‌الملل در منطقه ما&#۱۶۰;حضور داشته‌اند.

علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور ناو‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس، گفت: این موضوع پدیده جدیدی نیست و این ناوها همواره، به صورت غیر قانونی و خارج از عُرف مساول بین‌الملل در منطقه ما حضور داشته‌اند.

وی در ارزیابی‌اش درباره حضور ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس اظهار داشت: حضور این ناوها، فقط جنگ روانی است که ما هم سال‌هاست به آن عادت کرده‌ایم و قدرت مقابله با آنها را نیز داریم.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، توان نیروهای مسلح کشور در شرایط حاضر را به هیچ‌وجه قابل مقایسه با گذشته و به‌خصوص در دوران دفاع مقدس ندانست و گفت: توان نیورهای مسلح ما امروزه ده‌ها برابر دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌ها، از جمله موشکی، پدافند و نیز هوایی بیشتر شده است.

بروجردی ادامه داد: آمریکایی‌ها به توان دفاعی و تسلیحاتی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به خوبی آگاه‌ هستند، به همین خاطر هم جرئت اینکه دست به خطای نظامی بزنند را نداشته و نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: آرایش جنگی آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس، جنبه روانی دارد و فقط می‌خواهند در دل مردم ایران رُعب ایجاد کنند، وگرنه خودشان هم می‌دانند که توان مقابله با نیروهای نظامی ایرانی را ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال جنگ و درگیری نبوده و ما همواره خواهان صلح هستیم، اما هرگونه تهدید و حماقتی از سوی آمریکایی‌ها را با قدرت پاسخ می‌دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.