لاریجانی: در حال حاضر روند سرمایه‌گذاری در کشور ۲ سال طول می‌کشد
متأسفانه در حال حاضر روند سرمایه‌گذاری در کشور ۲ سال طول می‌کشد که اشکال دیوانی ما را نشان می‌دهد، همچنین درباره قانون برنامه، طرح پنجره واحد مطرح شد که به خوبی اجرا نشد.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور ضمن تشکر از عملکرد معاونان پارلمانی در ارتباط با مجلس و برقراری ارتباط میان قوای مجریه و مقننه، گفت: شیطنت آمریکایی‌ها باعث شد فضای وفاق و همدلی در کشور به‌وجود بیاید که ارزشمند است و در حالی که نیت دیگری داشتند، اما موفق به تحقق آن نشدند.

وی با بیان اینکه نگاه داشتن وفاق و همدلی، سرمایه‌ای برای تحقق آرمان‌های انقلاب است، اظهار داشت: معاونت پارلمانی دستگاه‌ها یکی از قسمت‌هایی است که این مهم را بر دوش دارد، لذا موارد مد‌نظر نمایندگان را پیگیری کنید، چرا که فشار روی آنها زیاد بوده و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند.

رئیس مجلس افزود: ارتباط نمایندگان با وزرا باید برقرار باشد که به حفظ فضای وفاق نیز کمک می‌کند.

لاریجانی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «رونق تولید»، گفت: برخی قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری را سخت کرده، لذا لازم است در دستگاه‌ها ستادی تشکیل شود تا ایرادات قانونی مشخص شود، البته به معاونت قوانین مجلس نیز گفته‌ایم تا تنقیح قوانین را در اولویت قرار دهند.

وی، بخش زیادی از ایرادات قانونی را مربوط به آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها دانست و افزود: متأسفانه در حال حاضر روند سرمایه‌گذاری در کشور ۲ سال طول می‌کشد که اشکال دیوانی ما را نشان می‌دهد، همچنین درباره قانون برنامه، طرح پنجره واحد مطرح شد که به خوبی اجرا نشد.

رئیس مجلس ادامه داد: در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات باید روند سرمایه‌گذاری روان‌سازی شود و اگر قانونی مخل بوده، یا ضرورت ندارد، به مجلس اطلاع داده شود تا اصلاح شده یا در صورت لزوم، همان آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها تغییر کند.

لاریجانی با بیان اینکه درباره برخی قوانین، به‌خصوص قانون برنامه، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های لازم از سوی دولت نگارش نشده است، اظهار داشت: این دولت در حوزه قوانین به خوبی عمل کرده، اما باید این اشکالات را نیز برطرف کند.

وی ادامه داد: مجلس تنها یک سال و چند ماه دیگر فرصت دارد و هنوز لوایح زیادی برای بررسی مانده است، لذا لازم است دولت درباره اینکه کدام لوایح باید در اولویت بررسی قرار گیرد، به مجلس اطلاع دهد.

رئیس مجلس در پایان با بیان اینکه روان‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از فساد، نیازمند راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است،گفت: در جلسه سران قوا نیز این بحث ضروری عنوان شد و در حال حاضر این پروژه تا حدی در برخی دستگاه‌ها و استان‌ها جلو رفته است، اما به یکدیگر متصل نیست، از این رو لازم است وزارت ارتباطات به عنوان اصل باشد و سایر دستگاه‌ها با این وازرتخانه همکاری کنند.

همچنین، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت‌های پارلمانی، گفت: امور پارلمانی در دولت با خرد جمعی و هم‌اندیشی اداره می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: تذکرات، سؤالات و موارد مد‌نظر نمایندگان از سوی دولت ثبت و ضبط شده و برای پیگیری این موارد برنامه‌ریزی می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.