از دستور «آبی» رئیس‌جمهور تا دیدار با مهمان عراقی
مهمترین اخبار دولت و هیئت وزیران در هفته گذشته را در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دولت در هفته گذشته با اخبار و وقایع مختلفی روبرو بود.

در این گزارش اخبار مرتبط به دولت، هیئت وزیران و رئیس‌جمهور در هفته گذشته را می‌خوانید:

شنبه ۱۱ اسفند

** ابلاغ یک قانون توسط روحانی

رئیس‌جمهور قانون "تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف" را برای اجرا به قوه قضائیه و وزارت دادگستری ابلاغ کرد.

یکشنبه ۱۲ اسفند

** مصوبات مالیاتی و ایمنی خودروها توسط دولت

هیئت دولت در جلسه عصر یکشنبه خود، آیین‌نامه اجرایی مربوط به استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق مکانیزه فروش را اصلاح کرد، چندین اصلاح تقسیماتی در استان کرمان را به تصویب رساند و مصوباتی را برای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار بهمراه داشت.

دوشنبه ۱۳ اسفند

** اختصاص ۱۱۴میلیارد ریال برای خسارت سیل چهارمحال و بختیاری

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از اختصاص بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال به استان چهارمحال و بختیاری با پیشنهاد وزارت کشور به منظور جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل و اجرای پروژه‌های پیشگیرانه با تصویب هیئت وزیران خبر داد.

متن این خبر را اینجا بخوانید

** وزیرکشور: کالاهای مورد نیاز شب عید تأمین شده است

رحمانی فضلی در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور بر همراهی بیش از پیش مردم و رسانه‌های داخلی در جهت مقابله با شایعات و فضاسازی رسانه‌های معاند علیه کشور تأکید کرد و گفت: کالاهای موردنیاز شب عید تأمین شده است.

** دستور روحانی برای رهاسازی آب زاینده‌رود

رئیس‌جمهور به وزارت نیرو دستور داد ضمن در نظر گرفتن نیازهای زیست‌محیطی، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که طی ایام نوروز نسبت به رها‌سازی آب در زاینده رود اقدام کند.

سه‌شنبه ۱۴ اسفند

** جهانگیری: پیوستن ایران به لوایح چهارگانه یک نیاز اساسی است

معاون اول رئیس‌جمهور در آئین تودیع، معاون هماهنگی و نظارت و معارفه معاونین جدید خود با بیان اینکه پیوستن ایران به این لوایح یک نیاز اساسی کشور است، اظهار داشت: ممکن است تصویب این لوایح مانند هر لایحه دیگری عوارضی به همراه داشته باشد که باید برای رفع عوارض و دغدغه‌هایی که نسبت به آن وجود دارد چاره اندیشی کنیم،‌ اما اینکه اصل آن را زیر سوال ببریم، کاری نادرست است.

مشروح سخنان جهانگیری را اینجا بخوانید

**۹۸ حزب وضعیت خود را با قانون جدید تطبیق دادند

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: در اجرای قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، کمیسیون ماده ۱۰ وضعیت احزاب موجود در کشور را با شرایط مندرج در قانون جدید تطبیق داده است که نهایتا تعداد ۹۸ حزب تایید و مجوز ادامه فعالیت را دریافت کردند.

وزارت کشور: ۹۸ حزب وضعیت خود را با قانون جدید تطبیق دادند** رونمایی از ۳۱ سند شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته

اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور با حضور رحمانی فضلی در محل وزارت کشور رونمایی شد.

اسامی این ۳۱ شهرستان‌ را اینجا بخوانید

** اظهارات وزیرکشور درباره مناطق کمتر توسعه‌یافته و بیان جزئیات جلسه شورای اجتماعی به امام خامنه‌ای

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور، با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه منطقه‌ای، بیان کرد: عدم توازن و تعادل را در فعالیت‌ها و منابع و خدمات را در کشور مشاهده می‌کنیم.

وزیر کشور: الگوی توسعه کشور نامتوازن و نامتعادل است وی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه‌ای که اعضای شورای اجتماعی در خدمت مقام معظم رهبری حضور داشتند، یکی از اولویت‌های ایشان رسیدگی به مناطق بحرانی و کمتر توسعه‌یافته بود.

جزئیات جلسه اعضای شورای اجتماعی با امام خامنه‌ای از زبان وزیر کشورچهارشنبه ۱۵ اسفند

** سفر روحانی به گیلان| "برای عمل به وعده‌هایم آمده‌ام"

رئیس‌جمهور صبح چهارشنبه در سفر به استان گیلان و در فرودگاه سردار جنگل رشت با بیان اینکه برای افتتاح پروژه‌های بسیار مهمی که در سفر قبلی قول داده بودم به گیلان آمده‌ام، تصریح کرد: در این سفر پروژه‌های زیادی از جمله مهم‌ترین آنها که راه‌آهن قزوین ـ رشت است را افتتاح می‌کنیم.

رئیس جمهور در فرودگاه رشت: برای عمل به وعده‌هایم آمده‌ام

** سفر روحانی به گیلان|"آمریکا ‌در اجلاس ورشو ‌به موفقیتی دست پیدا نکرد‌"

رئیس‌جمهور در اولین برنامه خود در سفر به استان گیلان، به ورزشگاه شهرستان لاهیجان رفت و در جمع مردم این دیار با بیان اینکه "ما در یک شرایط بسیار حساس و مهمی قرار گرفته‌ایم" تصریح کرد: ملت بزرگ ایران از آغاز سال ۹۷ و تا پایانش در یک آزمایش بزرگ تاریخی، پیروزی‌های عظیمی را به‌دست آوردند.

وی همچنین با بیان اینکه "از لحاظ آمار اقتصادی سخت‌ترین ماه‌های ما شهریور و مهر بود و تا حدی هم در بهمن؛ بهترین ماه‌ها هم آذر و دی ماه بود"، گفت: دشمن ‌در اجلاس ورشو برای توطئه‌ علیه ایران ‌به موفقیتی دست پیدا نکرد‌ ولی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مشروح سخنان روحانی را اینجا بخوانید

** سفر روحانی به گیلان|افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت

افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت از برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان بود که ظهر چهارشنبه انجام شد و اولین قطار مسافربری از ایستگاه رشت به مقصد مشهد مقدس با ۱۲۰مسافر که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان گیلان بودند، به حرکت درآمد.

رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه این مراسم با بیان اینکه به زودی راه آهن ایران و عراق متصل می‌شود، اظهار کرد: راه‌آهن ایران تا چین متصل شده و پیوند با همسایگان عمیق‌تر شده ‌و توسعه ارتباطات ریلی با همسایگان نشانه‌ای از شکست سیاست تحریم ایران است.

** سفر روحانی به گیلان| امضاء دو تفاهم‌نامه احداث دو خط راه‌آهن

تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن رشت ـ آستارا بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و همچنین تفاهم‌نامه اتصال راه‌آهن رشت ـ انزلی به بندر کاسپین بین سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با حضور رئیس‌جمهور امضاء شد.

امضاء تفاهم‌نامه‌های احداث راه‌آهن رشت ـ آستارا و اتصال راه‌آهن رشت ـ انزلی به بندر کاسپین** سفر روحانی به گیلان| دیدار با «مصطفی یف»

رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت در دیدار «شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، روابط دو کشور را برادرانه و در راستای خواست دو ملت، رو به تعمیق و توسعه خواند و تاکید کرد: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران تقویت و گسترش همکاری‌ها با جمهوری آذربایجان به عنوان یک همسایه، دوست و برادر است.

روحانی: روابط تهران - باکو رو به تعمیق و توسعه است

** اظهارات سخنگوی وزارت کشور درباره پست‌های مدیریتی و انتخاب فرمانداران

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی وزیر کشور در ابتدای شروع به‌کار در این وزارتخانه افزایش سهم کارشناسان وزارت کشور در مناصب و پست‌های مدیریتى این وزارتخانه بوده است، اظهار داشت: با اقداماتی که از سال ۹۲ تا کنون انجام گرفته شاهد کادرسازی خوبی در بدنه وزارت کشور بودیم.

** جهانگیری: دولت اجازه سوءاستفاده از شرایط ایام شب عید را به سوداگران نمی‌دهد

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه بررسی نحوه تامین کالا‌های اساسی برای ایام پایان سال گفت: دولت اجازه نمی‌دهد عده‌ای با سوء استفاده از وضعیت موجود،‌ شرایط را برای مردم در شب عید دشوار کنند.

متن سخنان جهانگیری را اینجا بخوانید

** سفر روحانی به گیلان| دیدار با الحلبوسی

رئیس‌جمهور کشورمان شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به استان گیلان و در دیدار محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق، بر همکاری‌های مشترک بین دو کشور برای ثبات در منطقه، مبارزه با تروریسم و همچنین توسعه روابط همه جانبه تأکید کرد و گفت: حضور مسئولان عراقی در ایران و به‌ویژه روابط نزدیک پارلمانی برای گسترش روابط دو ملت مغتنم و مفید است.

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند

** سفر روحانی به گیلان|"هم اهل مذاکره‌ایم و هم از میدان جنگ ترسی نداریم"

رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: در سال ۹۶ هشت‌بار و سال ۹۷ پنج‌نفر از سران جهان واسطه پیام برای دیدار با ترامپ شدند و ما نشان داده‌ایم هم اهل مذاکره‌ایم و هم از میدان جنگ ترسی نداریم.

مشروح سخنان روحانی اینجا قابل مشاهده است

** سفر روحانی به گیلان|" مردم دنیا اعتباری برای دشمنی‌ها و مخالفت‌های آمریکایی‌ها قائل نیستند"

رئیس‌جمهور در پایان سفر دو روزه خود به استان گیلان، در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان با بیان اینکه مردم دنیا اعتنایی به دیوارها و دشمنی‌های آمریکا نمی‌کنند، تصریح کرد: مردم دنیا اعتباری برای دشمنی‌ها و مخالفت‌های آمریکایی‌ها و دشمنان قائل نیستند و پروژه راه‌آهن نیز به عنوان یک راه ارتباطی پل‌ها را شکسته و ملت‌ها را به هم وصل می‌کند.

مشروح سخنان روحانی در آخرین برنامه خود در این استان را اینجا بخوانید

** پایان همایش سه‌روزه فرمانداران سراسر کشور با حضور وزیرکشور

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه اختتامیه این همایش که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره انتخابات سال آینده گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی فرصتی برای انسجام بیشتر مردم و افزایش سرمایه اجتماعی نظام است، لذا ما با رویکرد فرصت محوری به انتخابات نگاه می‌کنیم و زمینه‌های افزایش مشارکت مردم را مورد بحث قرار می‌دهیم.

توضیحات معاون وزیر کشور درباره همایش فرمانداران سراسر کشور

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.