گزارش: علت محکومیت غلامحسین کرباسچی چیست؟
حکم محکومیت یک‌ساله غلامحسین کرباسچی صبح امروز اجرایی شد. گزارش تسنیم درباره علت محکومیت کرباسچی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حکم محکومیت غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در مرجع تجدیدنظر، قطعی شده و وی صبح امروز برای اجرای محکومیت، بازداشت شده است.

علت دستگیری دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، صحبت‌های او علیه مبارزه جمهوری اسلامی با داعش و توهین به مدافعان حرم بود. وی در ایام انتخابات سال ۹۶ در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان، طی سخنانی گفته بود: "غیرت دینی آیا این است که به اسم دفاع از حرم و اینها، این همه دستگاه بی حساب و کتاب {بوجود بیاید}. ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن و همه اینجاها صلح برقررا شود، دفاع از مظلوم شود و شیعیان تقویت شوند اما آیا این کار با پول دادن و اسلحه خریدن و زدن وکشتن انجام می‌شود؟... مگر ما این جوان‌های عزیز را از آب درآوردیم که بگذاریم شهید شوند. ما دلمنام می‌شوزد جوان‌هایمان شهید شوند و مردم کشته شوند."

بعد از این اظهارات کرباسچی علیه مدافعان حرم، رئیس دادگستری اصفهان به‌عنوان مدعی‌العموم علیه وی اعلام جرم کرد. اتهام کرباسچی "توهین به شهدای مدافع حرم" بود.

۲۴ مردادماه امسال احمد خسروی وفا رئیس دادگستری اصفهان گفته بود "حکم قطعی پرونده غلامحسین کرباسچی در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر و برای اجرا ابلاغ شده است. کرباسچی به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده و پس از آن به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است."

غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران پیشتر نیز در سال ۷۷ به‌دلیل اتهاماتی همچون مشارکت در اختلاس، مشارکت در ارتشا، تضییع اموال عمومی، تصرف اموال عمومی، تبانی در معاملات دولتی محاکمه و بعد از دو سال حبس، محکوم شده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.