رفع چالش‌های کودکان بی‌هویت در کمسیون اجتماعی مجلس
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

عبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این نشست پیشنهاد ادارات مختلف از سازمان‌های بهزیستی و ثبت احوال در مورد رفع چالش‌های اجتماعی پیرامون وضعیت کودکان فاقد هویتی که چه از طرف مادر یا پدر بیگانه هستند مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شیروان، ادامه داد: دولت در این مورد لایحه‌ای را مصوب کرده است که اسامی این کودکان به ثبت برسد و بحثی در این رابطه مطرح بود مبنی بر اینکه در مورد جای خالی نام پدر این کودکان چه اقدامی باید صورت بگیرد.

وی اظهارکرد: پیشنهاد این بود که نام مجازی به عنوان پدر برای این کودکان ثبت شود و در این نشست اختلاف‌نظرهایی در این مورد وجود داشت و هنوز هم برای آن تصمیم قطعی گرفته نشده است، چرا که ممکن است نام مجازی در آینده از نظر حقوقی مسائلی را برای آنها به وجود آورد، بنابراین اتخاذ هر گونه تصمیم باید بر مبنای دوراندیشی صورت بگیرد.

عزیزی در ادامه، تصریح کرد: در ادامه این نشست گزارشی از بازدیدی که تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی از پالایشگاه فاز ۲ آبادان در پی شکایت مردم این منطقه از بکارگیری نیروهای غیربومی داشتند، ارائه شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: برای رفع این مشکل قراردادی نوشته شده که در آن به مسئولان این پالایشگاه ۲ ماه فرصت داده شده تا در این مورد پاسخگو باشند یا بر اساس خواسته‌های مطرح شده نحوه بکارگیری نیرو در این مجموعه را اصلاح کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست یادآورشد: مدیرکل اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولانی از سازمان بهزیستی در این نشست حضور داشتند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.