تحلیل روزنامه اصلاح‌طلب از انتخاب شهردار تهران؛گروکشی سیاسی و حزبی
روزنامه شرق در گزارشی با اشاره به جلسه شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران نوشته است:"بهتر بود شورا و احزاب پشت سرشان در سومین انتخاب شهردار در یک سال منفعت سیاسی و شخصی را کنار می‌گذاشتند."

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، "پیروز حناچی"، در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) شورای شهر تهران که با دستورکار انتخاب شهردار جدید برگزار شد، پس از کشمکشی چند هفته‌ای با ۱۱ رای و با اختلاف تنها یک رای نسبت به "عباس آخوندی" به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب شد.

روزنامه اصلاح طلب "شرق" در شماره امروز (چهارشنبه ۲۳ آبان) در گزارشی به روند انتخاب شهردار جدید تهران و حواشی پیرامون این انتخاب پرداخته است.

در ابتدای این گزارش آمده است: "جلسه انتخاب نهایی شهردار تهران متفاوت از جلسه قبل بود که حناچی و آخوندی به مرحله آخر رسیدند. در جلسه قبل اعضای شورای شهر با وجود انتقادات و سوالات تند از عباس آخوندی به او ۱۶ رأی دادند و پیروز حناچی با رأیی ناپلئونی که برخی می‌گفتند حاصل رأی لحظه آخری یکی از اعضا بوده، با ۱۱ رأی بالا آمد.

شرق ادامه می‌نویسد: "برخی از اعضا فهرستی از رأی دهندگان به حناچی را منتشر کردند که به نظر دقیق نبود چرا که به عنوان نمونه مرتضی الویری در آن فهرست نبود و در ادامه برای روشنگری در صفحه توئیتر شخصی خود رأی خود به حناچی را اعلام کرد.

گزارش: «حناچی»؛ محصول کشمکش ۳ فراکسیون اصلاح‌طلب در شورای ۲۱ نفرهکدام عضو حزب اتحاد ملت مانع شهردار شدن آخوندی در تهران شد؟این روزنامه اصلاح طلب در ادامه گزارش خود تاکید می‌کند: "اینکه چه عضوی در لحظات آخر از کدام حزب رأی کدام عضو را تغییر داد حالا دیگر مهم نیست اما حرکت عینی و عملکرد سیاسی اعضا و اعضای اصلاح طلب پشت سرشان کاملا عیان بود. گروکشی‌هایی که کمترین اثری از منفعت مردم در آن مشهود نیست و باید گفت بهتر بود شورا و احزاب پشت سرشان در سومین انتخاب شهردار در یک سال منفعت گروهی و سیاسی و حتی شخصی را کنار بگذارند تا دوباره و چند باره لازم نباشد وقت مردم تهران را بگیرند."

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.