رحیم صفوی: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به نسبت کشورهای همسایه برتری دارد
مشاور رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح گفت: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به نسبت کشورهای همسایه برتری دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی، مشاور رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح، در همایش شنبه‌های انقلاب که صبح امروز (شنبه ۳۱ شهریور) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: رژیم منحوس پهلوی پس از کودتای ۲۸ مرداد چه در ابعاد سیاست داخلی، چه در مسائل سیاست خارجی و چه مسائل دفاعی وابسته به آمریکا شد.

وی افزود: رژیم شاه در مسائل دفاعی تابع محض آمریکا بود و آمریکایی‌ها برای کنترل شوروی سابق و اینکه سیاست محدودسازی شوروی سابق را به همراه ناتو و دیگر ائتلاف‌ها تکمیل کنند آن روز کمربندی را دور شوروی ایجاد کرده بودند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: ایران در زمان پهلوی هیچ اقتدار و راهبردی دفاعی و نظامی برای خود نداشت. علاوه بر این تدوین دکترین برای نیروی دریایی، زمینی و هوایی ایران در آن زمان توسط آمریکایی‌ها انجام می‌شد و حتی اختیار احداث و جانمایی پایگاه‌های نیروهای مسلح در سطح کشور در دست آمریکایی‌ها بود.

مشاور رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح گفت: در ابعاد سازماندهی لجستیکی گسترش پایگاه‌های شنود و استراق سمع در شمال ایران برای کنترل تحرکات شوروی در اختیار آمریکایی‌ها بود. آنها بودند که تصمیم می گرفتند در چه مناطقی مراکز شنود احداث کنند. در آن زمان مستشاران آمریکایی حضور گسترده‌ای داشتند که یکی از ماموریت آنها تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز ارتش ایران بود. این مستشاران نظامی به هیچ عنوان اجازه تعمیر و و نگهداری تجهیزات نظامی را به نیروی انسانی داخلی نمی‌دادند.

وی گفت: پس از انقلاب، آمریکایی‌ها سه شکست بزرگ را متحمل شدند. اول اینکه ایران که در این منطقه حافظ منافع آمریکا و حتی رژیم صهیونیستی بود به طوری که حتی رژیم پهلوی در زمان تحریم نفت توسط اعراب از سوی رژیم پهلوی از نفت تامین می‌شد، به او نفت خام فروخته می‌شد، پس از انقلاب این نفوذ آمریکا بر ایران قطع شد.

مشاور رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح افزود: علاوه بر این ایران پس از انقلاب از یک حکومت وابسته به حکومتی مستقل در ابعاد سیاسی نظامی تبدیل شد. امروز ایران در پنجمین دهه حیات خود تبدیل به قدرتی شده است که عمق دفاع استراژیکش را به مناطق پیرامونی گسترش داده و از آنجا که حضرت امام ظرفیت تهدید آمریکا را فراتر از از قدرت ارتش می‌دید. سپاه پاسداران را به عنوان نیروی مسلح دوم تاسیس کردند و در زمان ۸ سال دفاع مقدس با همین ابتکار توانستیم به پیروزی‌های ارزشمندی برسیم و نه تنها در جنگ ۸ ساله به پیروزی دست یافتنیم بلکه نهضت مقاومت را در سطح منطقه ایجاد کردیم.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به نسبت کشورهای همسایه برتری دارد. ایران می‌تواند در ثبات و صلح پایدار در منطقه تاثیرگذار باشد و پس از چند دهه ایران توانسته با ایجاد ائتلافی به تامین امنیت کشورهای منطقه به درخواست دولت‌های قانونی آنها کمک کند.

مشاور رهبر انقلاب در امور نیروهای مسلح تاکید کرد: بدون جمهوری اسلامی هیچ امنیتی پایداری در منطقه برقرار نخواهد بود و آمریکایی‌ها مجبور به ترک منطقه غرب آسیا، شرق رود فرات در سوریه، افغانستان و عراق هستند این قدرتی است که جمهوری اسلامی به ملت‌ها و دولت‌های منطقه داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.