آیت‌الله خاتمی: دست اندازی به بیت‌المال "بدترین نوع فساد" است/ باید با مفسدان برخورد جدی شود
امام جمعه موقت تهران گفت: با هر نوع فساد باید مبارزه شود به ویژه دست انداختن به بیت المال که بدترین نوع فساد است و باید جدی‌ترین برخوردها با این دست از فسادها صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به لزوم توجه انسان‌ها به مراقبت از اعمال و رفتارشان گفت: قرآن مراقب نبودن را با خروجی خسران و غفلت بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید

راهکار‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی/ دولت از بدنه دانشگاهی کمک بگیرد

وی با اشاره به راه‌‌های مراقبت از خود برای انسان‌ها افزود: داشتن باورهای دینی یکی از راه‌های مراقبت از خود است. البته باور داشتن با علم داشتن تفاوت دارد. ممکن است شخصی کتابی در مورد توحید نوشته باشد اما رفتار خود او رفتار مشرکانه باشد. قرآن می‌گوید باور داشتن به مبدا و معاد و تمامی صفاتش خدا، رکن اساسی مراقبت از خود است.

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن کریم بر روی علم خدا تاکید خاصی دارد و در بسیاری از آیات قرآن پس از اشاره به لزوم داشتن تقوا، به علم خدا اشاره کرده است.

خاتمی گفت: انسان وقتی احساس کند که برای خودش کسی شده است، شروع به طغیان می‌کند. اگر انسان‌ها خود را در محضر خداوند ببینند و آگاه باشند که خداوند همواره نظاره گر اعمال آنهاست هیچگاه طغیان‌گری نمی‌کنند. بنابراین باور داشتن به خدا و معارف دینی یکی از راه‌های مراقبت انسان از خود است.

وی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت یادآور شد: امروز روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) است و علاوه بر ایشان بیش از ۱۴۰۰ امام زاده در استان فارس مدفون هستند که نشان می‌دهد مردم این استان ارادت زیادی برای نوادگان ائمه اطهار داشته‌اند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به جلسه روزهای گذشته رئیس جمهور و وزرا با رهبر معظم انقلاب گفت‌: در دیدار رئیس جمهور و وزرا با رهبر معظم انقلاب، ایشان راه‌کارهای برون رفت از شرایط کنونی از جمله ضرورت برخورد قاطع با متخلفان، اشراف دولت بر مبادلات مالی، جدی گرفتن اصول اقتصاد مقاومتی، حرف زدن رو در رو با مردم، هماهنگی همه دستگاه‌ها با دولت و بازتاب فعالیت‌های دولت توسط صداوسیما بیان کردند.

وی افزود: در بین این رهنمودها من به مبارزه با فساد به صورت جدی تاکید می‌کنم. فساد، خوره هر نظامی است و حتی اگر در نظام باطل هم خوره فساد ایجاد شود آن نظام را نابود خواهد کرد.

وی افزود: فساد کار غیرقانونی است و بدترین نوع فساد دور زدن قانون است اینکه عده‌ای کار غلط انجام دهند و با توجیهات قانونی اقدام غیر قانونی خود به پیش ببرند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: با هر نوع فساد باید مبارزه شود به ویژه دست انداختن به بیت المال که بدترین نوع فساد است و باید جدی‌ترین برخوردها با این دست از فسادها صورت گیرد.

این خبر در حال تکمیل است....

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.