غروی: نمی‌توانند از تضعیف دولت سودی ببرند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت ها در رفع مشکلات مردم با هم متفاوت هستند و امکان دارد در سطوحی نقدهایی هم وارد باشد اما باید شرایط را درک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی در گفتگو با خبرآنلاین درباره توهینتندروهای اصولگرا به رئیس جمهور گفت: شرایط ما بسیار حساس است. برای آنکه بتوانیممشکلات حاصل از فشارهای خارجی را حل یا تا اندازه ای کم کنیم، نیازمند وحدت وانسجام ملی هستیم بنابراین درک این مهم باید بین مردم، جناح ها و مسئولان و مردموجود داشته باشد.

وی افزود: اگر وحدت ملی نباشد، زمینه‌ای میشود که دشمن فشار زیادتری بر ما وارد آورد و در این وضعیت بیشتر به ما ضربه و آسیببزند. هدف این آسیب و ضربه یک جناح خاص نیست و همه در تحمل و پذیرشش شریک خواهندبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: شرایطما الان ایجاب می کند وحدت و انسجامی بین مردم، مردم و دولت، دولت و قوای مختلف وجودداشته باشد، اگر این وحدت نباشد طمع دشمن برای لطمه زدن به ما بیشتر می شود چوناحساس می کند با تحریم های اعمالی‌اش توانسته وحدت و انسجام داخلی ما را بشکند بنابراینبا افزون کردن فشار، نظام بیشتر ضربه‌پذیر می شود.

وی افزود: الان دولت خط مقدم مقابله با فشارها وتحریم های آمریکا است، پس باید در جبهه دیپلماسی و مدیریت عرصه داخلی کشور چارهسازی کند چون در خاکریز اول قرار دارد و همه فشارها در وهله اول به دولت وارد وبعد متوجه مردم و جامعه می شود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: هرچند ممکن است دربرخی موارد اختلاف سلیقه هایی با دولت داشته باشیم ولی باید شرایط و موقعیت را درککنند و تمام تلاش خود را به کار گیریم تا به دولت کمک دهیم و نگذاریم حریم دولت رابیش از آنچه که دیگران شکستند خود ما نیز در داخل بشکنیم.

وی افزود: خیال نکنیم امروز موقعیت خوبی برایتضعیف دولت است چون اگر کسی شرایط را درک کند متوجه می شود تضعیف دولت، تضعیف نظاماست. البته امکان دارد درباره مسائلی انتقادی به دولت باشد، انتقاد را می توان با زباندیگری بدون آنکه موجب سوءاستفاده دیگران و تضعیف دولت شود بیان کند.

غروی با بیان اینکه باید حریم دولت حفظ شوداظهار کرد: ممکن است برخی اختلاف سلیقه هایی داشته باشند و برخی مشکلات جاری کشور رااز بی تدبیری دولت بدانند ولی باید به دولت باید کمک دهند تا دولت بتواند مشکلاتداخلی و بیرونی را حل کند.

وی لطمه زدن به انسجام بین مردم و دولت را لطمهبه نظام خواند و گفت: این طور نیست که کسی از تضعیف دولت بتواند سودی ببرد. امیدواریمهم دولت هوشیاری بیشتری در حل مشکلات مردم پیدا کند و هم مقابله لازم را در سطحبین الملل با تحریم ها و فشارهای های خارجی داشته باشد و بتواند اثرات این تحریمهای ظالمانه آمریکا را به کمترین حد برساند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: توفیقدولت، توفیق نظام است. عدم توفیق دولت نیز عدم توفیق نظام محسوب می شود. همه جناحها باید متوجه شرایط حساس کشور باشند، دل مردم را خالی نکنند. الان وقت پرداختن بهاختلاف سلیقه ها نیست. این طور نباشد که به مسئولین دولت بپریم و احیانا آنها راتضعیف و خدای نکرده اهانت و توهین کنیم.

غروی یادآور شد: دولت ها در رفع مشکلات مردم باهم متفاوت هستند و امکان دارد در سطوحی نقدهایی هم وارد باشد اما باید شرایط رادرک کنیم. امیدواریم در این شرایط حساس همه از پس امتحان خوب برآیند و این مشکلاتو فتنه دشمنان را با صلابت و موفقیت پشت سر بگذاریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.